Gezonde frozen yogurt met rood fruit

Gezonde frozen yogurt met rood fruit

Dit toetje is een echte vitaminebom. Met bevroren fruit, yoghurt en honing maak je een deftig toetje dat ook nog eens gezond is. Veel tijd zal het je ook niet gaan kosten; dit toetje heb je binnen 5 minuten op tafel! Wat wil je nog meer. 😉

Dit recept maakt een toetje voor 2 personen.

Zet de volgende ingrediënten maar op je boodschappenlijstje:

  • 200 gram magere yoghurt
  • 50 gram honing
  • 200 gram bevroren rood fruit (pakje uit de diepvries)
  • Optioneel: wat extra yoghurt en fruit ter garnering

Gezonde frozen yogurt met rood fruit

Zo maak je de frozen yogurt

Het recept voor dit yoghurt toetje is eigenlijk ontzettend simpel! Je plaatst alle ingrediënten in de blender (zorg dat het fruit écht goed bevroren is) en blend alles samen tot een glad geheel. Schep daarna de frozen yogurt met een lepel in twee kleine glaasjes en garneer het toetje met een drupje yoghurt en wat extra fruit.

Als de consistentie van het ijs iets te zacht is geworden om te lepelen kun je de glaasjes +/- een kwartier in de vriezer plaatsen om ze wat steviger te krijgen. Je kunt het ijs niet te lang in de vriezer bewaren omdat het na een aantal uur té hard wordt om mee te werken. Gelijk opeten dus! Enjoy! 🙂

Gezonde frozen yogurt met rood fruit

Ik gebruikte voor dit toetje een doosje bevroren rood fruit (ook wel zomerfruit genoemd) maar dit kun je gerust vervangen door bijvoorbeeld (bevroren) mango of aardbei.

Gezonde frozen yogurt met rood fruit

Nog meer gezonde lekkernijen uitproberen? Wat dacht je van Energy bites van dadels en noten – op 3 manieren.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Tagged ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *